Informaci o kouři na palubě naznačovaly už zprávy, které odeslal několik minut před zmizením stroje z radarů automatický systém airbusu. Podle něj se aktivovaly detektory kouře na toaletě a v části s elektrotechnikou pod kokpitem.

"Podle předběžných informací je na letovém záznamníku zachycen celý let. Údaje potvrzují informace ze systému ACARS o kouři na toaletě a v zařízení letadla," uvedli vyšetřovatelé v prohlášení.

Podle egyptských vyšetřovatelů tak data z černé skříňky souhlasí s těmito zprávami.

Příčina neštěstí není objasněna. Z moře byly ale vyzvednuty obě takzvané černé skříňky registrující informace o průběhu letu a komunikaci posádky. Byly však poškozeny a poslány do Francie na opravu.

Důkazy o vysokých teplotách

Jednotka se záznamy o technických parametrech letu už opravena je a byla poslána zpět do Egypta vyšetřovatelům. Druhá skříňka se zápisem konverzace v pilotní kabině je dosud ve Francii. [celá zpráva]

Trosky, které se podařilo nalézt, jsou podle prohlášení poškozeny působením vysokých teplot.

Systém ACARS předává pozemní kontrole prostřednictvím satelitů či radiofrekvencí z letadla krátká automatická hlášení, která se týkají nesrovnalostí, závad nebo vysazení některého zařízení. Informace z tohoto systému byly k dispozici už v květnu.

Pilot stroje se hlásil naposledy, když opouštěl řecký vzdušný prostor, ale o žádných potížích se nezmínil. Spekulace o možném teroristickém útoku nepotvrdila žádná skupina, která by se k akci přihlásila.