Hlavní obsah

Francouzi zachytili pod hladinou signál z černých skříněk zříceného airbusu

Paříž
Aktualizováno

Francouzská pátrací loď zachytila signály, které by mohly pocházet z černých skříněk zříceného airbusu egyptských aerolinií. S odvoláním na egyptské vyšetřovatele to napsala BBC. Po pár hodinách informaci potvrdili i francouzští vyšetřovatelé.

Foto: ČTK/AP

Archivní foto zmizelého airbusu

Článek

Signál vychází z velké hloubky vod Středozemního moře. Podle egyptského ministerstva pro civilní letectví ho zachytila loď Laplace.

Laplace identifikoval signály, které by “mohly patřit jednomu ze záznamníků dat” ze stroje Egyptairu, oznámil francouzský úřad BEA, který má na starosti vyšetřování nehody.

Airbus A-320 s 66 lidmi na palubě na trase z Paříže do Káhiry zmizel z radarů 19. května ve 2:29 ráno. Bylo to krátce poté, co vstoupil do egyptského vzdušného prostoru.

Polohový maják letadla ELT vyslal nouzový signál ve 2:36. Zachytilo ho pět satelitů. Jeho zaznamenání spustilo poplach na pozemní stanici na Kypru.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Do pátrání po zříceném letadle EgyptAir se zapojilo americké námořnictvoVideo: AP

Signál z ELT pomohl upřesnit místo dopadu stroje s odchylkou pěti kilometrů. Oblast se nachází ve vzdálenosti 290 kilometrů severně od egyptského pobřeží.

Foto: Jan Kočvara, Novinky

Egyptské letadlo se zřítilo 290 kilometrů severně od Alexandrie

Příčina tragédie stále není známa. Spekuluje se o tom, že na palubě došlo k výbuchu. Ukazuje na to stav nalezených ostatků, na druhou stranu na nich nebyly nalezeny stopy po výbušnině.

Zmizení egyptského letadla:

Typ letounu: Airbus A320

Společnost: EgyptAir, let MS 804

Trasa: Paříž - Káhira

Počet lidí na palubě: 66

Start z Paříže: 19. května ve 23:09 z letiště Charlese de Gaulla

Plánovaný přílet: 3:15

Vstup do řeckého vzdušného prostoru: 1:24

Automatické hlášení ARCARS o kouři na toaletě: 2:26

Marná snaha o navázání rádiového spojení: 2:27

Čas zmizení z radarů: 2:29

Poslední automaticky vyslaný signál ARCARS: 2:29 (selhání systému ovládání)

Nouzový signál z polohového majáku nehody ELT:  2:36

Místo: 290 km severně od egyptského pobřeží

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám