Hlavní obsah

Nouzový signál airbusu EgyptAiru zúžil oblast pátrání po vraku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nouzový signál Airbusu A320 aerolinek Egyptair byl zachycen krátce poté, co stroj s 66 lidmi na palubě zmizel 19. května z obrazovek radarů. Potvrdily to egyptské úřady, podle nichž to umožnilo zmenšit oblast, kde se pátrá po troskách letounu, napsal list The Guardian.

Foto: ČTK/AP

Vyzdvižené trosky z egyptského letadla

Článek

Americký představitel z úřadu pro meteorologii a oceánografii NOAA řekl, že signál zachytily satelity několik minut poté, co letoun na trase z Paříže do Káhiry zmizel z obrazovek.

Egyptská Státní informační služba uvedla na svých stránkách, že vyšetřovatelé „přijali zprávy ze satelitů naznačující příjem nouzového signálu z polohového majáku nehody ELT“. Souřadnice byly použity ke zúžení prohledávané oblasti, kde se pátrá po troskách a černých skříňkách.

Airbus zmizel z radarů 19. května ve 2:29 ráno. Nouzový maják nehody začal vysílat ve 2:36. Signál zachytilo pět satelitů. Jeho zaznamenání spustilo poplach na pozemní stanici na Kypru.

Místo nehody je nyní známo s odchylkou pěti kilometrů. Nyní se pátrá v oblasti vzdálené 290 kilometrů severně od egyptského pobřeží.

Foto: Jan Kočvara, Novinky

Egyptské letadlo se zřítilo 290 kilometrů severně od Alexandrie

Vyšetřovatelé potřebují především vyzvednout černé skříňky. Údaje z nich by napomohly zjistit příčinu pádu letounu. Zatím je jen známo, že čidla na toaletě a v kabině před pádem zaznamenala kouř a také nárůst teploty na sklech v kabině.

Zmizení egyptského letadla:

Typ letounu: Airbus A320

Společnost: EgyptAir, let MS 804

Trasa: Paříž - Káhira

Počet lidí na palubě: 66

Start z Paříže: 19. května ve 23:09 z letiště Charlese de Gaulla

Plánovaný přílet: 3:15

Vstup do řeckého vzdušného prostoru: 1:24

Automatické hlášení ARCARS o kouři na toaletě: 2:26

Marná snaha o navázání rádiového spojení: 2:27

Čas zmizení z radarů: 2:29

Poslední automaticky vyslaný signál ARCARS: 2:29 (selhání systému ovládání)

Nouzový signál z polohového majáku nehody ELT:  2:36

Místo: 290 km severně od egyptského pobřeží

Egypt a Francie podepsaly dohodu se dvěma francouzskými společnostmi na podmořský průzkum. Jedna se zaměřuje na zachycení signálu z černých skříněk, druhá na jejich vyzvednutí. Signály černé skříňky vysílají ještě čtyři až pět týdnů po havárii.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám