Americký představitel z úřadu pro meteorologii a oceánografii NOAA řekl, že signál zachytily satelity několik minut poté, co letoun na trase z Paříže do Káhiry zmizel z obrazovek.

KOMENTÁŘE DNE:

Zeman versus ne-Zeman - Předvolební prezidentské klání předjímá Jiří Pehe. Čtěte zde>>

Egyptská Státní informační služba uvedla na svých stránkách, že vyšetřovatelé „přijali zprávy ze satelitů naznačující příjem nouzového signálu z polohového majáku nehody ELT“. Souřadnice byly použity ke zúžení prohledávané oblasti, kde se pátrá po troskách a černých skříňkách.

Airbus zmizel z radarů 19. května ve 2:29 ráno. Nouzový maják nehody začal vysílat ve 2:36. Signál zachytilo pět satelitů. Jeho zaznamenání spustilo poplach na pozemní stanici na Kypru.

Místo nehody je nyní známo s odchylkou pěti kilometrů. Nyní se pátrá v oblasti vzdálené 290 kilometrů severně od egyptského pobřeží.

Egyptské letadlo se zřítilo 290 kilometrů severně od Alexandrie

Egyptské letadlo se zřítilo 290 kilometrů severně od Alexandrie.

FOTO: Jan Kočvara, Novinky

Vyšetřovatelé potřebují především vyzvednout černé skříňky. Údaje z nich by napomohly zjistit příčinu pádu letounu. Zatím je jen známo, že čidla na toaletě a v kabině před pádem zaznamenala kouř a také nárůst teploty na sklech v kabině.

Egypt a Francie podepsaly dohodu se dvěma francouzskými společnostmi na podmořský průzkum. Jedna se zaměřuje na zachycení signálu z černých skříněk, druhá na jejich vyzvednutí. Signály černé skříňky vysílají ještě čtyři až pět týdnů po havárii.