„Zdá se, že tato soukromá společnost používala veřejné prostředky neprůhledným způsobem,” vysvětlil v sociální síti jeden z redaktorů Sándor Joób a ujistil, že věnuje humanitárním organizacím peníze, které si v portálu vydělal od březnového nástupu do práce.

KOMENTÁŘE DNE:

Zeman versus ne-Zeman - Předvolební prezidentské klání předjímá Jiří Pehe. Čtěte zde>>

Výpovědi následovaly po odhalení, že společnost, která portál vlastní, dostala ve vší diskrétnosti 500 miliónů forintů (asi 43 miliónů korun) od nadací, jež patří centrální bance. Její guvernér György Matolcsy je považován za Orbánova člověka.

Centrální banka a maďarská vláda se neúspěšně snažily zabránit zveřejnění seznamu příjemců dotací rozdělovaných zmíněnými nadacemi.

Není to poprvé 

V roce 2014 odstoupila redakce zpravodajského portálu Origo.hu, která tak protestovala proti odvolání svého šéfredaktora kvůli článku zpochybňujícího jiného Orbánova spolupracovníka.

Orbán v roce 2011 prosadil přijetí zákona, který drasticky omezil svobodu působení médií. Státní média vláda ovládla. [celá zpráva]