Zpráva z Británie se objevila jen den poté, co vyšlo najevo, že dron ohrožoval letadlo na letišti ve Varšavě. Přiblížil se k němu na 100 metrů, řídicí věž museli upozornit piloti. [celá zpráva]

V Británii je nejvážnější případ z července loňského roku, kdy na dálku řízená bezpilotní helikoptéra přeletěla pouhých šest metrů nad křídlem Airbusu A320 přistávajícího na letišti Heathrow. Dopravní letoun byl v té době ve výši 213 metrů. [celá zpráva]

I v dalších případech hrozila srážka, protože byl dron příliš blízko stroje a pohyboval se výš, než je povoleno, tedy maximálně ve výšce 120 metrů.

Drony musejí létat tak, aby na ně viděl jejich pilot, tedy maximálně 500 metrů od něj. Stoupat mohou do výše 120 metrů. V některých případech zaznamenaných v Británii přitom létaly ve výši 600 metrů. Od větších skupin lidí musejí být vzdáleny 150 metrů, od budov a jednotlivců padesát metrů a nemohou se pohybovat v blízkosti letišť.

CAA uvítal zájem výrobců zavést do svých výrobků zařízení GPS, které by jim automaticky bránilo vlétat do určitých oblastí nebo stoupat do větších výšek.

Ředitel CAA Tim Johnson přitom vyjádřil pochopení pro uživatele: „Zájem o drony v posledních letech rychle stoupl. Naší hlavní snahou je zabezpečit, aby jejich vlastníci mohli bezpečně užívat rychle se rozvíjející technologie a zároveň respektovali všechny ostatní uživatele vzdušného prostoru.“

Dodal, že se proto zavádějí jasná pravidla, která budou méně přísná a méně komplikovaná než stávající. Varoval ale, že nařízení bude nutné respektovat: „Jinak se nevyhnou stíhání ani případné pokutě nebo uvěznění.“ Těm, kdo pravidla poruší, bude hrozit až pět let vězení.