Vyšetřovatelé francouzského úřadu pro bezpečnost civilního letectví BEA uvedli, že letadlo na trase z Düsseldorfu do Barcelony navedl pilot Andreas Lubitz „cvičně” na klesání pětkrát, když byl hlavní pilot mimo kabinu.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Zkouška úmyslného klesání osudného letounu ale neměla na let do Barcelony "citelný dopad", poznamenal úřad ve své nové zprávě o probíhajícím vyšetřování.

Bild ráno informoval, že Lubitz navedl stroj do  „několikaminutového kontrolovaného klesání, k němuž nebyl žádný aeronautický důvod“.

Deník také uvedl, že kopilot Andreas Lubitz tak plánovaně vyzkoušel odklonění letu z plánovaného kurzu: „Není vyloučeno, že nechtěl svůj čin při letu do Barcelony pouze vyzkoušet, ale i uskutečnit.“

Podle Bildu to potvrzuje, že druhý pilot svou sebevraždu v kabině letadla plánoval, a není pravděpodobné, že při letu z Barcelony jednal v afektu.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Vyšetřovatelé prohledávají trosky Airbusu A320

Zdroj: Reuters

Airbus A320 nízkonákladových aerolinek Germanwings se zřítil 24. března. Podle dosavadních závěrů vyšetřování využil Lubitz toho, že kapitán letounu odešel na toaletu, zablokoval vstup do pilotní kabiny a začal s letadlem prudce klesat, až narazilo do horského masivu v rychlosti 700 kilometrů za hodinu. Nikdo ze 150 lidí na jeho palubě nepřežil.

Výška a let airbusu před katastrofou

Výška a let airbusu před katastrofou

FOTO: ti, Právo

Lubitz podle německé prokuratury před osudným letem hledal na internetu informace o sebevraždách a zabezpečení dveří kokpitu. Na den nehody měl od lékaře neschopenku, kterou našla policie u něj doma roztrhanou. V minulosti se léčil s depresemi.