„Musíme přemýšlet dál za dnešní úroveň techniky, musíme myslet na příští desetiletí a na ovládání ze země,“ prohlásil na tiskové konferenci šéf DFS Klaus-Dieter Scheurle. „Pasažéři by přistáli na jiném letišti, ale přistáli by bezpečně,“ uvedl podle Wirtschafts Woche k tomu, jak by mohla tato technika fungovat, pokud by se někdo pokusil zmocnit letadla.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Při vyvíjení takového systému by podle DFS bylo možné navázat na výsledky výzkumného projektu EU z let 2006 až 2009, který se takovou možností zabýval.

Scheurle uvedl, že by stroj mohl být buď ovládán na dálku ze země, nebo ze stíhačky, která by se k němu přiblížila.

ČTĚTE TAKÉ
Dopravní letadla by šlo řídit na dálku, má to ale háček

A nešlo by jen o případ únosu, ale také o řešení podobné tragédie, jaká se stala v roce 2005, kdy cestující i posádka kyperského Boeingu 737 upadli do bezvědomí a stroj před havárií pokračoval v letu na autopilota. [celá zpráva]

Scheurle dodal, že při vývoji takovýchto programů nesmějí být žádná tabu a omezení.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Pátrání po černé skřínce ze zříceného airbusu

Už po teroristických útocích z 11. září 2001 EU zahájila projekt Sofia (Safe automatic flight back and landing of aircraft). Během něj se v simulátoru testovaly možnosti ovládání uneseného letadla ze země. Programu se zúčastnilo několik národních úřadů řízení letového provozu a leteckých firem.