"Ráno 7. dubna americký RC-135U prolétal běžnou trasou v mezinárodním vzdušném prostoru, když se objevil ruský Su-27 Flanker a choval se nebezpečným a neprofesionálním způsobem," uvedla mluvčí Pentagonu Eileen Lainezová. "Spojené státy o tomto incidentu informovaly Rusko prostřednictvím diplomatických a oficiálních kanálů," dodala.

Moskva kritiku odmítla, stejně jako při předchozích incidentech.  "Při oblétávání amerického průzkumného letounu k žádné mimořádné situaci nedošlo," odmítl mluvčí ruského ministerstva obrany Igor Konašenkov stížnosti na "nebezpečnou neprofesionalitu" ruského stíhače. Jeho hodnocení považuje za výlučnou kompetenci ruského velení. Konašenkov naopak zdůraznil, že americký letoun letěl k ruským hranicím s vypnutým odpovídačem (přístrojem umožňujícím identifikaci letadla), což je prý chyba, kterou "kolegové z NATO" rádi vytýkají ruským letcům. Zásah ruského stíhače podle mluvčího přiměl americký letoun odvrátit se od ruských hranic.

Podle nejmenovaného armádního představitele se ruský stíhací letoun pohyboval pouhých šest metrů od amerického průzkumného stroje, což bylo velmi nebezpečné a mohlo to ohrozit životy posádky Boeingu RC-135U. Jaký úkol americké letadlo v oblasti plnilo, nebylo zřejmé, poznamenal server Washington Free Beacon. Dodal ale, že mohlo jít o monitorování ruských vojenských aktivit v západním Rusku a v Kaliningradu.

"Rusové vyvinuli mnohem schopnější armádu, než byla kdysi obrovská armáda, kterou měl Sovětský svaz," uvedl velitel amerického letectva William Gortney v Pentagonu. Incidentů podle něj přibylo, nicméně detailní čísla neuvedl. "Takže velmi pozorně sledujeme, co dělají," dodal Gortney s tím, že Rusové musí dodržovat mezinárodní standardy, kterými se řídí všechny letouny.

Například loni v srpnu došlo v oblasti Baltského moře k podobnému incidentu. Americký průzkumný letoun RC-135 tehdy musel narušit švédský vzdušný prostor, aby se vyhnul střetu s ruskými stíhačkami.