Pod ním se mezi 16. a 23. březnem několikrát registroval na svém tabletu, napsal nedělník Bild am Sonntag (BamS). Přezdívka může souviset s americkým filmem Sky Devils z roku 1932 se Spencerem Tracym v hlavní roli, který vypráví příběh odpůrce armády a válečných konfliktů, jenž nakonec skončí na frontě první světové války.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Pod touto přezdívkou Lubitz hledal informace o bipolární poruše známé jako maniodepresivní porucha. Je to těžká forma psychického onemocnění vyznačující se kolizí mozkových funkcí. Pacient trpí obtížně zvladatelnými výkyvy nálad, přičemž se střídají pocity naprosté euforie a těžké deprese. Pokud se nemoc neléčí, přetrvává vysoké riziko sebevražd.

Kromě psychických problémů Lubitze zřejmě sužovaly i fyzické obtíže. BamS dále napsal, že na konci loňského roku měl autonehodu. Poranil si při ní obratle a na tabletu hledal pojmy jako migréna, mírnění bolesti, zranění páteře.

Letos o Velikonocích chtěl ohlásit svatbu se svou přítelkyní. BamS to potvrdil jeho přítel. Oba se prý chtěli přestěhovat z Düsseldorfu, kde žili v pilotově bytě, do Krefeldu.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Vyšetřovatelé prohledávají trosky Airbusu A320. Zdroj: Reuters

Týmy v sobotu ukončily pátrání po 150 tělech obětí havárie. Potvrdil to v televizi RTL David Galtier, generál četnictva, s tím, že pokračuje hledání osobních předmětů obětí.

Dodal, že Lufthansa, vlastník Germanwings, najala specializovanou firmu, aby se postarala o odstranění úlomků letadla z místa pádu. „S likvidací roztříštěných kusů trupu letadla se začne hned po Velikonocích. Celá operace by mohla trvat až dva měsíce,“ uvedl Galtier.

Unie žádala zlepšení už dříve, také loni

Evropská unie před březnovou tragédií letounu Germanwings dlouhodobě kárala Německo za nedostatky v kontrole bezpečnosti letecké dopravy. Napsal to list The Wall Street Journal s tím, že Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) už roky před neštěstím vyjadřovala znepokojení nad laxností německé kontroly leteckých společností.

Jen 17 procent Němců si po katastrofě dělá větší starosti o bezpečnost létání
Naopak 81 procent uvedlo, že se létat ani teď vůbec nebojí
89 procent chce používat letadla úplně stejně jako před neštěstím
Devět procent uvedlo, že si to rozmyslí, jen procento létání omezí

Loni v listopadu pak prý EU Berlín oficiálně vyzvala k nápravě. EASA upozorňovala, že Spolkový úřad pro letectví zápasí s chronickým nedostatkem personálu, což může ohrozit jeho schopnost kontrolovat letadla a posádky, včetně zdravotní kontroly.