Údaje z černé skříňky by mohly napomoci odhalit příčinu pádu stroje.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Za nejpravděpodobnější se považuje to, že s ním záměrně havaroval druhý pilot Andreas Lubitz. Když kapitán odešel na toaletu, převzal řízení, ale kapitána pak už nepustil do kabiny. Ten se do ní marně dobýval.

Vyšetřovatelé však stále nevylučují možnost technické závady. Tuto by mohly vyloučit právě údaje ze záznamníku letových údajů.

ČTĚTE TAKÉ
Lubitz si před pádem airbusu hledal informace o mechanismu dveří kokpitu

Zatím ale není jasné, v jakém stavu druhá černá skřínka je. Záznamník hovorů v kabině byl silně poškozen, ale podařilo se z něj získat data, která ukázala, že Lubitz zřejmě navedl letoun proti zemi záměrně.

Záchranáři a vyšetřovatelé na místě havárie Airbusu A320 nedaleko městečka Seyne-les-Alpes

Záchranáři a vyšetřovatelé na místě havárie Airbusu A320 nedaleko městečka Seyne-les-Alpes

FOTO: Y. Malenfer, francouzské ministerstvo vnitra, Reuters

Dlouhé pátrání po druhé černé skříňce ze stroje, který se zřítil 24. března, ukázalo podle listu The Jerusalem Post, že by technologii zápisníků letových údajů bylo potřeba modernizovat a data by se měla nejen nahrávat, ale také odesílat rovnou z paluby stroje na krátkých vlnách nebo přes satelit. Takto by šlo lépe kontrolovat i pohyb letadel, aby se neopakoval případ zmizelého Boeingu 777 Malaysian Airlines z loňského roku. Mezi 150 oběťmi stroje letícího z Barcelony do Düsseldorfu byl totiž i jeden Izraelec.