Lufthansa podle Daily Mailu uvádí, že přirozenou životnost jejích letounů A320 vymezuje 60 000 letových hodin nebo 48 000 vzletů a přistání. Havarovaný airbus, který se v úterý zřítil na jihu Francie cestou z Barcelony do Dűsseldorfu, měl za sebou 58 313 hodin a 46 748 vzletů.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Výška a let airbusu před katastrofou

Výška a let airbusu před katastrofou

FOTO: ti, Právo

Lufthansa potvrdila, že stroj, který byl 24 let v provozu, by „dříve nebo později“ směřoval na generální prověrku a opravu, která by jeho životnost prodloužila o několik let. Podle Daily Mailu z letového řádu plyne, že by se tak stalo do roka. Letoun by byl rozebrán a každá jeho součást pečlivě zkontrolována, případně vyměněna. Současně by bylo vyměněno zastaralé elektronické zařízení stroje.

Bez odezvy

O příčinách nehody, při které zemřelo všech 150 lidí na palubě, se spekuluje. Letoun přestal najednou komunikovat a začal prudce klesat. Na zem v horském terénu na jihu Francie dopadl v plné rychlosti, trosky byly rozesety na velké ploše a těla obětí byla rozbitá na kousky. Německý Bild mezitím zveřejnil první zprávu francouzských úřadů do Německa, která potvrzuje náhlé přerušení komunikace, jež byla do té doby „rutinní“, a prudký pád.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Záchranáři na místě pádu letadla

Dokument mimo jiné uvádí: „Běžné operační podmínky francouzského střediska letového provozu. Všechny technické systémy fungovaly normálně.“ Dále se píše: „Let 4U9525 Germanwings opouští letovou hladinu, aniž by informoval kontrolu letového provozu, a podle radaru začíná klesat průměrnou rychlostí 3500 stop za minutu (1067 metrů za minutu).“ Veškerá snaha kontrolorů o navázání spojení byla bez odezvy.