Když Dožď v pondělí obnovil vysílání, televize zveřejnila na instagramu záběr a vzkaz: „Dobré ráno. Je s vámi ta nejdomáčtější televize. Ale rozhodně to není televizní kanál Domácí.“ Domácí je jeden z vládních kanálů.

Televize dosud vysílala z prostor ruského časopisu Snob, které patři společnosti Oneksim vlastněné oligarchou Michailem Prochorovem. Tam se stanice přestěhovala, když jí předchozí pronajímatel odmítl prodloužit nájemní smlouvu.

Ředitelka Snobu Marina Gevorkjanová řekla, že studia televizi poskytla „dočasně, než si najdou trvalé místo“.

„Pomohli jsme Doždi, jak jsme jen mohli, ale potřebujeme taky rozjet vlastní projekty, tak jsme je požádali, aby se odstěhovali,” dodala Gevrokjanová.

Smí jen na internet

Dožď letos musel přejít jen na internetové vysílání, protože ho poskytovatelé kabelových televizí vyřadili z nabídky, a to kvůli kontroverzní únorové anketě. V té se televize ptala, zda se neměl nechat Leningrad raději padnout do rukou nacistů, protože jeho obrana si vyžádala vysoký počet obětí. Televize byla kvůli tomuto pořadu 28. listopadu odsouzena k zaplacení kompenzace 200 000 rublů dvěma důchodcům v Petrohradu, uvedl ruský právní web rapsi.

Dožď zatím čelí jen obstrukcím, soukromé stanici televizi TV2 z Tomsku, jedné z vůbec prvních v zemi, hrozí, že bude muset do konce roku ukončit činnost, protože jí ruské radiokomunikace neobnoví smlouvu, která končí 31. prosince. Povolení k vysílání má do února 2015.

TV2, která jako jediná informovala o pokusu o puč proti někdejšímu prezidentovi Borisovi Jelcinovi, byla v květnu na šest týdnů odpojena od vysílání kvůli požáru v retranslační stanici. Teprve po protestech byla provedena oprava.

TV2 také jako jediná ruská televize odvysílala německý dokument o korupci provázející zimní olympiádu v Soči, uvedl Hollywood Reporter.

Rusko je dlouhodobě kritizováno, že potlačuje nezávislá média. Tlak na ně se zvýšil letos poté, co propukla válka na Ukrajině. Nezávislá média zpochybňují oficiální tvrzení, že Rusko se na Ukrajině neangažuje.