Nikdo z cestujících nebyl zraněn a letadlo neutrpělo žádné poškození. Se strojem De Havilland Dash-8 pak přistál druhý pilot.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Devětačtyřicetiletý pilot podle sdělení Úřadu pro vyšetřování leteckých nehod (AAIB) před přistáním správně odpojil autopilota a přešel na ruční řízení. Ale při prudkém manévru „se jeho protéza paže uvolnila z kloubu a připravila ho o schopnost ovládat letadlo“.

Navíc přestal pravou rukou držet ovládání přípustí motorů, aby si mohl zpátky upevnit protézu. „Udělal to, ale vzhledem k tahu (motorů) a pravděpodobnému nárazu (větru) po normálním dosednutí následoval odskok, kvůli kterému letadlo přistálo tvrdě.“

Ruku bude lépe kontrolovat

Pilot, který patří u Flybe k nejzkušenějším, uvedl, že příště lépe zkontroluje upevnění protézy a také bude informovat druhého pilota, že musí být neustále připraven převzít řízení.

Ředitel letových operací a bezpečnosti u Flybe Ian Baston zdůraznil, že budou zavedena další bezpečnostní opatření, aby se podobný případ neopakoval, protože prioritou je bezpečnost cestujících a posádky. Současně ale zdůraznil, že stejně jako jiní dopravci nediskriminují Flybe zaměstnance s nějakými fyzickými omezeními.