„Pan Coulson nese hlavní vinu za odposlouchávání. Věděl o něm a podněcoval ho, když ho měl naopak zastavit,“ prohlásil soudce Saunders.

Šestačtyřicetiletému Coulsonovi hrozil maximálně dvouletý trest. Soud ho uznal vinným už minulý týden.

Spolu s ním byli v pátek odsouzeni ještě čtyři jeho kolegové.

Jeho předchůdkyni na pozici v týdeníku Rebeku Brooksovou naopak soud všech čtyř obvinění zprostil. [celá zpráva]

Andy Coulson přichází k soudu.

Andy Coulson přichází k soudu.

FOTO: Neil Hall , Reuters

Brooksová i Coulson svorně tvrdili, že nevěděli o masivním odposlouchávání, které se týkalo stovek lidí včetně osobností showbusinessu a politiky, ale i obětí trestných činů.

Coulson nicméně přiznal, že měl přístup k tajným vládním materiálům a už v roce 2004 poslouchal zprávy z hlasové schránky bývalého ministra vnitra Davida Blunketta.

Cameronův mluvčí

Z pozice šéfredaktora odešel v lednu 2007, když se novinář, který se specializoval na královskou rodinu, přiznal, že odposlouchával telefony v Buckinghamském paláci. Následně ale Coulson nastoupil jako tiskový tajemník konzervativní strany a po jejím volebním úspěchu působil jako mluvčí premiéra Davida Camerona. Ten s ním pak poměr rozvázal, když vyšlo najevo, jak rozšířené odposlouchávání bylo.

Noviny News of the World patřily miliardářovi Rupertu Murdochovi, který se kvůli skandálu rozhodl list po 168 letech existence v roce 2011 zrušit.

Coulsona ale čeká ještě jeden proces poté, co soud minulý týden nařídil opakovat řízení kvůli obvinění z podplácení veřejných činitelů. Ve Skotsku hrozí Coulsonovi stíhání za křivou výpověď.