Až potom se podle německého listu Die Welt dověděli, že na výstupech německých železnic do zahraničí existuje několikametrové pásmo, kde končí energie z Německa, a po těchto metrech začíná energetické pásmo státu, kam vlak jede. A i když v každé zemi je jiné základní napětí pro lokomotivy, ty mají zařízení, jež umožní napájení každým proudem.

Vlak zpravidla toto krátké pásmo projede setrvačností, takže cestující nic nepoznají. Jenže zmíněný regionální vlak zůstal stát právě v onom několik metrů dlouhém pásu bez elektřiny.

Vlakvedoucí se nedovolal

Noviny ani agentury neuvedly jméno železniční firmy, které souprava patří, ani další detaily toho, jak se vše odehrálo.

Důvodem prý je pravděpodobná právnická dohra celého případu. Cestující totiž nesmějí v žádném případě vystupovat mimo stanici, a navíc je k takovému jednání nemůže vyzývat železniční firma, která si prý měla zavolat na pomoc motorovou lokomotivu.

Vlakvedoucí několikrát neúspěšně telefonoval do centrály Německých drah a nakonec přišli na myšlenku, aby cestující vlak kousek odtlačili. Jeden z cestujících vtipálků novinářům řekl: „Neměli jsme proud. Já si nejdříve myslel, že je to kvůli tomu, že jsem si právě ze zásuvky ve vlaku dobíjel mobil a odebral tím moc šťávy.“