Článek
Příčina pádu není známa. Vyšetřovatelé mají podezření, že buď došlo k poruše, anebo se letci dopustili chyby a omylem se katapultovali. Odpověď na tuto otázku by mohly dát "černé skříňky", jakož i chystaný výslech pilotů.
Vrtulník, který patřil výrobci, firmě Kamov, se zřítil do lesa nedaleko podnikového letiště na okraji Moskvy při zkušebním letu. Po pádu svědci slyšeli exploze, ale podle policie na palubě stroje nebyla výzbroj a zřejmě vybuchly hořící nádrže s palivem.
Ruská média soudí, že se zřítil prototyp palubního vrtulníku, určený pro nové vrtulníkové lodě třídy Mistral, zakoupené ve Francii pro ruskou flotilu.
Kamov Ka-52 je považován za nový typ vrtulníku, ačkoliv vychází ze starší verze jednomístného bitevníku Ka-50. Rusko požaduje, aby bitevní vrtulníky měly dvoučlennou osádku, a proto vznikl Ka-52.
Prototyp se vznesl do vzduchu v roce 1997, sériová výroba začala v říjnu 2008, v ozbrojených silách se Ka-52 používají od předloňského roku. Od té doby jde o druhou katastrofu. Loni v březnu se jiný stroj zřítil u Tveru v centrálním Rusku, poblíž letiště přeškolovacího střediska ruského letectva.
Typickým rysem vrtulníků Kamov je využití dvou souosých protiběžných rotorů. Za určitých mezních letových situací, před kterými jsou piloti varováni, hrozí podle BBC srážka listů protiběžných rotorů.