Hlavní obsah

Podělal jsem to, chci umřít, řekl strojvedoucí havarovaného vlaku po nehodě

– Madrid
Novinky, vps

Strojvedoucí vykolejeného vlaku Francisco José Garzon Amo měl podle záznamů, které mají k dispozici vyšetřovatelé, po havárii říct, že chce umřít. S odkazem na španělská média to v pátek uvedl list The Daily Telegraph.

Foto: La Voz de Galicia/Xoan Soler, ČTK/AP

Zraněnému strojvedoucímu Franciskovi Josému Garzónovi pomáhají z místa nehody. Foto z 24. července 2013.

Článek

„Podělal jsem to. Chci umřít,“ řekl podle španělských médií 52letý strojvedoucí po havárii. Už ve čtvrtek přitom list El País informoval, že Amo krátce po nehodě hlásil do vysílačky, že doufá, že všichni cestující přežili, jinak by je měl na svědomí. [celá zpráva]

Strojvedoucí byl podle serveru BBC v pátek formálně obviněn ze „zločinů souvisejících s nehodou“. Policejní náčelník Galicie Jaime Iglesias řekl, že Amo bude podroben výslechu, zatím to ale vzhledem k jeho zdravotnímu stavu není možné. Zůstává proto v nemocnici, kde je hlídán policií.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Záchranář odvádí z místa neštěstí údajného zraněného strojvůdce vlakuVideo: Reuters

Policie zároveň upřesnila počet obětí. Není jich 80, ale 78. Nepřesnost vznikla v počátečních fázích vyšetřování, kdy byly chybně identifikovány některé ostatky. Do nemocnice bylo převezeno nejméně 130 lidí, 95 z nich tam stále zůstává.

Španělsko v reakci jednu z nejtragičtějších železničních nehod ve své historii vyhlásilo tři dny národního smutku.

BEZ KOMENTÁŘE: V Santiagu de Compostela uctili minutou ticha oběti vlakové tragédie

Zatím nebylo definitivně potvrzeno, co stálo za vykolejením vlaku. Stále se bere v úvahu i technická závada. Nejpravděpodobnější teorií je ale vysoká rychlost. Amo se totiž na svém profilu na Facebooku už v minulosti chlubil, že jezdí rychle. [celá zpráva]

Předpokládá se, že Amo řízení rychlovlaku převzal od druhého strojvedoucího zhruba 100 kilometrů od Santiaga de Compostela, kde vlak vykolejil. Podle některých zdrojů si jeden z mužů v kabině těsně před nehodou uvědomil, že jedou s vlakem moc rychle, a volal dispečerovi se slovy: „Jedu 190 km/h, vykolejím.“

Přesnou příčinu havárie určí až analýza černých skřínek, které vyšetřovatelé nalezli ve čtvrtek.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám