Článek
Zpráva o "štědrém bankomatu" se podle tamních médií mezi lidmi šířila jako blesk. Úterní vydání listu Gazeta Wyborcza uvedlo, že nečekaně obdarovaní klienti volali svým známým, kteří taxíky nebo vlastními auty okamžitě k bankomatu zamířili.
Fronta, která se u něho vytvořila, opadla teprve až po vyčerpání posledního zlotého. Zákazníci s omezeným denním limitem „se do fronty postavili i po půlnoci, aby si mohli bankovkami naplnit kapsy,“ napsal list.
"Chtěla jsem tisíc zlotých (v přepočtu 6300 korun) a dostala jsem dvojnásobek. Ale z konta mi to odečetlo jen tu tisícovku. Dvojnásobek dostal té noci každý, kdo tam s námi stál," uvedla v internetové diskusi k článku jedna z klientek.
Většina lidí si peníze vybírala po tisících, jeden mladý muž ale požádal o všechno, co měl na účtu, a také odešel s dvojnásobnou sumou, dodala.
Většina peněz se nevrátila
Přestože druhý den menší počet klientů neoprávněně získané peníze PKO vrátil, většina to i přes prosby banky neudělala.
"Je naivní si myslet, že PKO získá neoprávněně vydané peníze. Klient má právo odmítnout říct, jakou sumu dostal, a jiný důkaz neexistuje," řekl v úterý gdaňský advokát Roman Nowosielski.
PKO stále zjišťuje, proč bankomat vydával víc peněz, než měl. Pravděpodobně prý šlo o lidskou chybu. Kolik hotovosti v zařízení před osudným večerem bylo, banka neoznámila. Podle listu Gazeta Wyborcza to mohlo být několik set tisíc zlotých. Deník také zveřejnil výsledky ankety, podle které by takto získané peníze vrátilo jen 26 procent lidí, 58 by to udělat odmítlo a zbývajících 16 procent nevědělo, jak by se zachovali.