Orsi čelí obvinění, že jedna ze společností spadajících částečně pod Finmeccaniku, britskoitalský výrobce vrtulníků AgustaWestland, zaplatila asi padesát miliónů eur, aby získala kontrakt za 75 miliónů dolarů na dvanáct vrtulníků. Tři už byly dodány.

Indie po zveřejnění korupčního skandálu kontrakt pozastavila. [celá zpráva]

Nyní ho chce celý zrušit. Protikorupční klauzule ve smlouvě to umožňuje.

Orsi popírá uplácení a bývalý vrchní velitel indického letectva SP Tyagi, který byl ve styku se Švýcarem zprostředkovávajícím kontrakt, přijetí úplatků také popírá.

Dlouhý tendr

Indické letectvo v roce 1999 dalo najevo, že potřebuje nahradit letité ruské stoje pro dopravu VIP osob Mil Mi-8. Podmínky tendru vyhlásila v roce 2002 a odpověděly na ně čtyři společnosti. AgustaWestland ale čelila problémům, že její stroj EH-101 nebyl certifikován pro lety nad 6000 metrů nad mořem, a proto se nemohl účastnit prvních testů.

Po jednáních se ale Indie vyjádřila, že premiér i prezident jen vzácně navštěvují místa ležící ve větší výšce než 4500 metrů nad mořem a požadavek na dostup snížila.

Podle britského ministerstva obrany na upřesněné podmínky v roce 2006 odpověděly tři firmy - Sikorski se strojem S-92, AugustaWestland s EH-101 a ruský Rosoboronexport s Mi-172, odvozeným od o Mi-8. Protože ruská společnost nesložila záruční vklad a nedoložila aplikaci protikorupčních opatření, byla vyřazena.

U zbylých dvou strojů bylo doporučeno provedení letových testů, které se uskutečnily v roce 2008 u S-92 v USA a u EH-101 v Británii. Upravený EH-101 (AW101) jim vyhověl, zatímco S-92 nevyhověl ve čtyřech aspektech, mimo jiné v implementaci varovného systému proti raketám a v dostupu 4500 metrů.