Noviny koupily snímek muže na nemocničním lůžku napojeného na přístroje podobného Chávezovi od nepříliš známé agentury Gtres Online. Vedení deníku ale zjistilo, že jde o podvrh a nařídilo stáhnout číslo s fotografií na titulu z oběhu.

"Kvůli této události nemusí být dnes tištěné vydání dostupné v některých trafikách. El País se omlouvá svým čtenářům za vzniklé škody," napsalo vedení deníku na webových stránkách. Fotka byla stažena i z internetového vydání, kde byla asi půl hodiny.

Hugo Chávez  se neobjevil na veřejnosti od prosincové operace rakoviny na Kubě. O jeho skutečném zdravotním stavu se od té doby jen spekuluje. Zveřejněná fotografie měla být od té doby vůbec první.

Venezuelský ministr informací Ernesto Villegas označil na Twitteru publikaci snímku za směšnou a uvedl, že obrázek pochází ze čtyři roky starého videozáznamu úplně jiného pacienta.

Omyl zřejmě přišlel El País draho nejen kvůli blamáži a výdajům na dotisk vydání bez fotografie. Ředitel konkurenčního listu El Mundo Pedro J. Ramírez na twitterovém účtu napsal, že jeho deníku nabízela agentura fotografii za 30 000 eur. Po poradě vedení však list nabídku odmítl.

Venezuelský vůdce prodělal od 11. prosince v Havaně už čtyři operace rakoviny. Jeho vláda nejprve uvedla, že se objevily komplikace v podobě krvácení. Začátkem roku přiznala i plicní problémy, které se nedařilo vyřešit. V posledních dnech však tvrdí, že se jeho stav lepší. Chávez se 10. ledna neúčastnil ani inaugurace. Opozice tvrdí, že by se měly vypsat nové volby, protože prezident není ve své funkci.