Ministrova slova potvrzuje i odborník na mostní konstrukce Peter Paulík na svém blogu na webu deníku Sme.sk. Upozorňuje, že nedošlo k zřícení mostu, nýbrž jeho podpůrné konstrukce. Ukládal se do ní beton, který před ztuhnutím nemá žádnou nosnost, pouze samotnou konstrukci zatíží. Expert nevylučuje, že za zborcení konstrukce může materiálová vada podpěrné skruže.

"Věřím, že se nešetřilo na nesprávném místě, to by byla asi největší katastrofa," doplnil svou informaci o zřejmě špatné podpůrné konstrukci ministr Kaliňák, který se na místo neštěstí v pátek dostavil.

Video


Na Slovensku se zřítil rozestavěný dálniční most. Zdroj: FTV Prima

"Na místě tragédie jsme betonovali část mostu. Během betonáže povolila takzvaná podpůrná konstrukce, kterou pro nás jako subdodavatel realizovala společnost Weise," uvedla firma Semos na svém webu. O možných důvodech zřícení mostní konstrukce odmítla spekulovat.

Příčina není zatím oficiálně potvrzena. Slovenská policie ale již zahájila trestní stíhání kvůli podezření z obecného ohrožení. Podle policejní mluvčí Ingrid Stanové vyšetřovatelé zajistili všechny materiály, deníky a dokumenty týkající se stavby, na níž se podílela i česká firma Bögl & Krýsl.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Záběry trosek zříceného mostu. Zdroj: FTV Prima

Zřícený most si vyžádal čtyři oběti. Dva lidé zemřeli v sutinách, další ve vrtulníku při převozu a jeden v košické nemocnici.

Generálním dodavatelem stavby je česká firma Bögl & Krýsl, stavbu ale zajišťoval subdodavatel. „Výstavbu mostu pro společnost kompletně zajišťovala jako generální subdodavatelská firma slovenská společnost Semos Prešov pro kterou zřícené podskružení mostu dodávala jako podsubdodavatel německá firma Skruže Weise,“ uvedla mluvší společnosti Kateřina Plechatá.

Doplnila, že zaměstnanci firmy se na stavbě nepodíleli a neví ani, co přesně se na místě neštěstí stalo.