Vrtulník se zřítil při cvičném letu v pondělí večer, ale trosky stroje se záchranářům podařilo nalézt až v úterý ráno u vsi Bolšaja Kisilenka v Tverské oblasti, ležící západně od Moskvy. Na palubě stroje nebyla podle mluvčího ministerstva obrany žádná výzbroj, pád stroje si nevyžádal ani další oběti či škody na zemi.

Ka-52 je vybaven systémem katapultování, který by měl podle konstruktérů posádku zachránit v jakékoliv situaci. Letci však tuto možnost podle všeho nevyužili.

Příčiny nehody se stále vyšetřují. Zatím se spekuluje o vlivu špatného počasí. Vrtulník řídil zkušený pilot, prý sám velitel jednotky. Se zákazem letů dalších vrtulníků stejného typu se prý nepočítá.

Alligator přistává na bitevní lodi Admirál Kulakov v Barentsově moři.

Alligator přistává na bitevní lodi Admirál Kulakov v Barentsově moři.

FOTO: fotobanka Profimedia

Dvoumístný bitevní vrtulník Kamov Ka-52 byl vyvinut z jednomístných bitevních vrtulníků Ka-50, jejichž havárie si v minulosti vyžádaly životy zkušebního letce Jevgenije Larjušina (v dubnu 1985) a náčelníka střediska bojové přípravy armádního letectva, generálmajora Borise Vorobjova (v červnu 1998).
Dvoumístná varianta byla vyvinuta především pro noční operace a ulehčení práce pilota, přetíženého úkoly v Ka-50. "Alligator" má rovněž plnit úkoly průzkumu a jako "velitelský stroj" navádět skupiny dalších bitevních vrtulníků na bojišti.
Vyzbrojen je třicetimilimetrovým kanonem, pobrat může ale až 12 protitankových raket s automatickým laserovým naváděním či kontejnery s kulomety a kanony, neřízené rakety či protiletecké rakety pro vlastní obranu. Podle Rusů nijak nezaostává za americkým bitevním vrtulníkem AN-64 Apache.
Ruská armáda dosud používá především bitevní vrtulníky Mi-24, které má nahradit typ Mi-28N, zatímco sofistikovanější Ka-52 má být určen pro speciální operace za každého počasí či pro vrtulníkové výsadkové lodě třídy Mistral, které si Rusko pořizuje od Francie.