Hlavní obsah

EU stáhla klip, v němž běloška přemůže Číňana i Inda

Brusel

Evropská komise odstranila v úterý ze serveru YouTube videoklip propagující Evropskou unii jako tvůrkyni světového míru poté, co se objevily námitky, že nahrávka má rasistický podtext. Pořízení videa vyšlo na 127 000 eur (3,16 miliónu korun). Ve středu to napsal deník Daily Telegraph.

Evropská komise odstranila z webu svou reklamu. Lidé si totiž stěžovali, že je rasistická

 
Článek

Videoklip, který vykazuje jasnou inspiraci kultovním snímkem Kill Bill, zachycuje trojici mužů, Číňana, který ovládá kunf-fu, Inda s šavlí a muže tmavé pleti, který ovládá brazilské bojové umění capoeira, kteří se připravují na klání s osamělou běloškou. Žena je ale po celou dobu klidná, následně se zmnoží a její kopie vytvoří kolem mužů kruh. Útočníci pak upustí zbraně a ženiny žluté šaty se změní v 12 hvězd Evropské unie. Muži rezignují a posadí se na zem doprostřed kruhu.

Evropská komise vyjádřila politování nad tím, že videoklip byl shledán rasistickým, a omluvila se za něj. "Tento klip nebyl v žádném případě zamýšlen jako rasistický a my samozřejmě litujeme toho, že byl tak pochopen," podotkl generální ředitel EK pro rozšíření Stefano Sannino. "Omlouváme se všem, koho případně klip urazil. Vzhledem k těmto polemikám jsme se rozhodli okamžitě zastavit tuto kampaň a videoklip stáhnout," dodal.

Sannino uvedl, že reakce cílové skupiny mladých lidí od 16 do 24 let, "kteří chápou zápletky a témata filmů a videoher týkajících se bojového umění", byla pozitivní.

Ve svém prohlášení ale Sannino přiznal, že někteří další lidé "vyjádřili znepokojení ohledně poslání" tohoto videoklipu. Na nahrávku podle deníku Daily Telegraph přišly tisíce stížností, jejichž autoři argumentovali, že videoklip propaguje spíš "imperialismus" a "stereotypy" než "sousedskou politiku" EU.

Na závěr se žena prostřednictvím počítačové animace změní ve vlajku Evropské unie se sloganem "čím víc nás je, tím jsme silnější".

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám