Nový nedělník vypadá „krotčeji“ než jeho předchůdce, který se zaměřoval na skandály a „ložnicovou“ tématiku, a drží se rodinného přístupu sobotního The Sun. Tradiční „dívku ze strany 3“ s odhalenými ňadry nahradila známá zpěvačka a sexuální tématika je umírněná. Na první straně se herečka a moderátorka Amanda Holdenová svěřuje se svými problémy při porodu.

Chybí zde ale také podle agentury Reuters drsná investigativní žurnalistika, kterou byl News of The World charakteristický. Týdeník po léta nevybíravě pranýřoval lhaní politiků, „úlety“ členů královské rodiny nebo podvody v mezinárodním kriketu, na něž se zaměřoval před svým uzavřením.

Murdoch chce zpět 150 miliónů liber

„Vypadá to velmi krotce,“ řekl BBC specialista na média z listu Daily Telegraph Neil Midgley. Reportér The Sun David Wooding však poukázal na to, že cílem nového listu není replika bývalého týdeníku. „Pokud to budou kupovat lidé, kteří postrádají News of The World, budou zklamaní, protože to není News of the World, je to The Sun,“ řekl.

Murdoch oznámil nový nedělník teprve před týdnem při své návštěvě Británie a jeho krok se všeobecně očekával. Rozšíření The Sun i na poslední den týdne umožňuje levně nahradit ztracený nedělník a navíc využít tiskárenských kapacit odstavených po jeho zrušení. News International má nyní šanci dostat zpět část ze 150 miliónů liber (4,4 miliardy Kč) odhadovaných ročních tržeb News of The World.

Úspěch nedělní verze The Sun však bude stejně nakonec záviset na tom, kolik získá bývalých čtenářů News of The World. „Budu velmi spokojen, když to bude podstatně nad dvěma milióny,“ uvedl Murdoch na Twitteru.

Kvůli aféře s odposlechy byly zatčeny nebo přišly o práci desítky lidí pracující pro Murdocha. Aféra se vyvíjela od roku 2006 a zesílila loni začátkem července, kdy se ukázalo, že News of the World odposlouchával hlasovou schránku mobilu unesené a později zavražděné dívky Milly Dowlerové. Nepotvrdilo se ale tvrzení médií, že reportéři jí mazali hlasovou schránku, aby získali další zprávy, což tehdy vyvolalo největší pobouření a protimurdochovskou kampaň. List The Guardian, který stál v jejím čele, kvůli této a dalším nepodloženým zprávám musel vydat již 40 oprav.
Aféra otřásla politickou a mediální scénou v Británii a pobouření živené „seriózním“ tiskem a celebritami vedlo k uzavření News of the World. Někteří pozorovatelé ale poukazují na to, že pro britské elity a část tisku aféra slouží k honu na politicky vlivného Murdocha a všechna bulvární média. Skandál vedl k některým dalekosáhlým návrhům na zpřísněnou regulaci tiskových médií, které vyvolaly mezi zástupci odvětví obavy z narušení svobody tisku.