Všechna těla byla nalezena v zatopené části lodi i můstku číslo čtyři. Podle médií je mezi oběťmi i pohřešovaná pětiletá dívka Dyana Arlottiová, která byla na lodi se svým otcem. Odvedl si ji ze školky a vzal ji jako už dříve v minulosti na loď. Rozvedená matka se mu po nehodě mnohokrát pokoušela dovolat, ale marně. Telefon nikdo nebral. Postupně ztrácela naději. [celá zpráva]

Otec vzal dívku na loď se svou novou přítelkyní. Všichni tři se při havárii nacházeli na té straně plavidla, kde se bylo možné zachránit. Otec s dcerou ale byli přesměrováni na opačnou stranu. Když se loď začala naklánět, dítě na šikmé ploše sklouzlo i s otcem. Jeho přítelkyně přežila.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Potápěči u vraku Costy Concordie. Zdroj: Reuters

Po objevení těl byla zahájena operace na jejich vyzvednutí, která je podle mluvčí záchranného týmu Francesky Maffiniové obtížná: „Těla jsou po tak dlouhé době ve vodě ve stadiu rozkladu.“ [celá zpráva]

Ne všechna se ale podařilo dostat na břeh. Část jich zůstala v lodi. Kvůli špatnému počasí musela být operace přerušena. Jako první byla přepravena těla ženy a dívky.

Pátraní po tělech bylo už ukončeno. Nyní se z lodi odčerpává palivo. První fáze odčerpávání trvala týden a byla ukončena o víkendu. Odčerpány byly dvě třetiny z 2400 tun nafty. [celá zpráva]

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Přečerpávání nafty ze ztroskotané lodi. Zdroj: Reuters

V další fázi se odčerpává palivo z méně přístupné zadní části, kde je i zatopená strojovna. Těla byla nalezena zřejmě při přípravě této operace, protože do nádrží je potřeba vyvrtat dva otvory, kterými vedou hadice. Spodní se vhání do nádrže mořská voda, horní odvádí palivo.

Prokuratura stíhá i vedení firmy Costa Crociere

Počet lidí stíhaných v souvislosti s havárií lodi vzrostl o sedm. Ke kapitánovi Francesku Schettinovi a prvnímu důstojníkovi Ciru Ambrosiovi přibyli i členové vedení společnosti Costa Crociere, která loď provozovala. Tyto osoby jsou podle AFP stíhány pro podezření ze zabití z nedbalosti, ztroskotání lodi a špatné komunikace s plavebními úřady.

FOTO: Novinky

Firma se jich ale zastala, že jednali profesionálně. Kapitán ovšem uvedl, že společnost po něm chtěla, aby plul blízko pobřeží. Sporné momenty byly i v jeho komunikaci s vedením, které nezalarmovalo okamžitě pobřežní stráž.