Propuštění obou vedoucích má platnost od pondělí 12. ledna, uvedla Gazeta.ru, která patří do stejného koncernu.

Usmanov odůvodnil propuštění obou pracovníků tím, že v několika posledních číslech publikovali řadu materiálů, které považoval za porušení novinářské etiky. Šéf nakladatelství Kommersant Děmjan Kudrjavcev podal výpověď sám.

Podle internetového serveru News.ru se majiteli Kommersantu nelíbila především provokativní fotografie v posledním čísle týdeníku, která urážela premiéra Putina. Doprovázela ji reportáž o volebních podvodech v parlamentních volbách ze 4. prosince a byl na ní zřetelně vidět "správně vyplněný" volební lístek se zakřížkovaným čtverečkem u strany Jednotné Rusko, ale přes celý lístek červeně napsaná výzva "Putine, táhni do p.....". List zveřejnil také předvolební nápis z londýnských ulic, kde žije mnoho Rusů zejména z řad odpůrců nynější vlády, který slovní přesmyčkou Putina uráží.

"Tyto materiály hraničí s plytkým chuligánstvím," prohlásil Usmanov, který se dosud do chodu svých tiskovin nikdy nevměšoval.