Čínský ministr železnic Šeng Kuang-cu v pekingském rozhlasu uvedl, že snížení maximální povolené rychlosti se týká, jak vlaků konstruovaných pro rychlost 350 km/h , tak pro rychlost 250 km/h. Počítá se s tím, že omezena bude rychlost prakticky všech rychlíků.

Šeng oznámil, že kontrole bude napříště vystaveno nejen drážní zařízení, ale i zaměstnanci železnic pracující na vysokorychlostních tratích. Přísnějším zkouškám budou podle něj podrobeni i lidé, kteří se o zaměstnání na dráze ucházejí.

Příčinou železničního neštěstí ve Wen-čou v provincii Če-ťiang byla podle dosavadního šetření konstrukční chyba drážní signalizace. Po zásahu bleskem nezměnilo signální zařízení zelenou na červenou, a proto na trať, kde stál vysokorychlostní vlak, vyjela další souprava. Nehoda vyžádala 39 lidských životů. Čtyři vagóny se zřítily z mostu.[celá zpráva]

Vybudovat síť vysokorychlostních drah je jednou z čínských priorit. Letos má její délka dosáhnout 8350 kilometrů. V roce 2012 má měřit 13 000 kilometrů a v roce 2020 16 000 kilometrů.