Za "pronájem svých služeb" při prosazování dodatků k evropským normám měli získat zaměstnání u firmy s ročním platem 100 000 eur.

Tři europoslanci na nabídku kývli. Byl mezi nimi bývalý rakouský konzervativní ministr vnitra Ernst Strasser. Ten už kvůli tomu podal demisi. Dalšími jsou bývalý rumunský vicepremiér Adrian Severin a někdejší slovinský ministr zahraničí Zoran Thaler, kteří oba patří k evropským socialistům.

Agentura AFP také citovala rumunská média, podle nichž Severin všechna obvinění z korupce odmítá. Požaduje navíc, aby předseda EP Jerzy Buzek zvážil případné právní kroky proti britskému listu. "Celé je to nekončená hanebnost," řekl. Připustil, že dostal nabídku na konzultantskou práci. Podle něj šlo ale o legální kontrakt.

"Máme právo... působit jako političtí konzultanti," řekl Severin s tím, že není ale možné předávat důvěrné informace.

"Obvinění the Sunday Times jsou závažná a Evropský parlament je bere vážně," řekl agentuře AFP mluvčí zákonodárného sboru Jaume Duch. Podle něj parlament už začal věc vyšetřovat.

Konkrétně mělo jít o normu týkající se reformy bankovního sektoru. Severin dokonce novinářům poslal e-mail, v němž jim sdělovat, že požadovaný dodatek už byl předložen. Vzápětí pak poslal fakturu na 12 000 eur.

Šéf socialistů v Evropském parlamentu Martin Schulz v prohlášení rozeslaném novinářům řekl, že jeho frakce oba členy vyzvala, aby záležitost vysvětlili. Obvinění Schulz označil za "mimořádně závažná". "Jsem zděšen sumami peněz, které jsou v tom novinovém článku zmíněny," řekl s tím, že podle něj pracovat jako konzultant a využívat při tom image člena Evropského parlamentu je neslučitelné s působením v parlamentní frakci socialistů.