Článek
Vlak jel v době nárazu rychlostí 170 kilometrů za hodinu.
O chybě dispečerů se mluvilo dlouho. Podle prokuratury zaměstnanci řídícího terminálu museli vědět o přítomnosti dílenského vozu na trase. "Za této situace vlak neměl vůbec vyjet," řekl mluvčí prokuratury Alexander Retemayer. Dispečeři nakonec dostali trest v délce 18 měsíců s roční podmínkou.
Drama se odehrálo 22. září 2006. Dílenský vůz, který se používá k čištění trasy od nečistot či větví, se na trase nacházel oprávněně, ale dispečeři na něj zapomněli. Vůz přitom byl vybaven vysílačem, který řídícímu centru udával přesnou polohu.
Magnetický vlak Transrapid, využívaný v rámci zkoušek na testovací trase i k turistickým výletům, do něj narazil v rychlosti asi 170 kilometrů za hodinu.
Strojvůdce vlaku se údajně snažil srážce zabránit. Vyslal výstražný signál a začal okamžitě brzdit, avšak bylo už pozdě.
Již v roce 2008 byli v samostatném procesu odsouzeni k peněžitým pokutám dva provozní vedoucí Transrapidu. Podle soudu pochybili tím, že použití elektronického bloku zabraňujícímu vjezdu na trať, pokud je na ní dílenský vůz, nezařadili do pracovních předpisů jako absolutní povinnost. Podobný brzdový blok by podle odborníků katastrofě zabránil.