Bývalý student tvrdí, že mu na škole zasahovali do osobních práv, což vyústilo v šikanování ze strany spolužáků. Slavomír byl tzv. integrovaným žákem, protože trpí neurotickými těžkostmi. Některé činnosti nezvládal ve stejném tempu jako jeho spolužáci. „Ze začátku jsem ve škole neměl žádný problém. Ten nastal až po výměně třídní učitelky. Bez mého vědomí dala spolužákům podepsat anonymní dotazník. Týkal se mě a jejich vztahu ke mně,“ vysvětluje Slavomír.

Bývalý student tvrdí, že od vyplnění dotazníku se vztah spolužáků k němu změnil. „Dotazník naznačil spolužákům, že si ke mně mohou dovolovat cokoli. Nadávky typu debil a kretén byly běžné a od spolužačky jsem dostal facku,“ stěžuje si Slavomír.

Navzdory problémům Slavomír školu úspěšně ukončil. „Nechtěl jsem, aby Slavo trpěl ještě víc, proto jsem mu poradil, aby se žalobou počkal až do ukončení školy,“ uvedl jeho otec, který je advokátem.

Podle třídní učitelky se jedná o nedorozumění. „Je pravda, že žáci se ke Slavomírovi anonymně vyjadřovali, ale potřebovala jsem si vytvořit obraz o tom, jak ho vnímají. Objevilo se totiž několik konfliktů mezi ním a spolužáky,“ říká učitelka. Pedagožka je přesvědčena, že nekonala protizákonně.