Článek
Žena se náhle začala stěžovat na bolesti a nemohla se nadechnout. Na tísňové linky 112, 150, 158 a 155 se nedalo dovolat. Pro záchranku proto muž vyrazil osobně, ale než se na místo dostavil lékař, žena zemřela.
„Mohu potvrdit, že svědek události se nedovolal na žádnou tísňovou linku a lékařskou pomoc vyhledal osobně. Bohužel, pacientce se už nedalo pomoci a zemřela,“ řekla ředitelka Operačního střediska záchranné zdravotní služby Andrea Smolková.
Tragický případ dokázal špatnou komunikaci v rámci integrovaného záchranného systému. Všechny tísňové linky se totiž spoléhají na jediného operátora. Jedná se o Slovak Telekom, kterému v pondělí selhala ústředna v Žilinském kraji.
Ministerstvo vnitra tvrdí, že po výpadku tísňových linek okamžitě zřídilo náhradní mobilní čísla, kam mohli lidé volat v případě nouze. Policie zahájila trestní řízení ve věci obecného ohrožení.
Slovenská vláda ve středu projedná návrh nové koncepce integrovaného záchranného systému.