Druhý pilot Magomed Šamalov s novináři hovořil poté, co jej vyslechla ruská prokuratura. „Jsem téměř na sto procent přesvědčen, že zapomněli do paliva přilít Arktik, to je něco jako nemrznoucí směs pro automobily,“ uvedl Šamalov a ohradil se proti hypotézám, že havárii zavinila chyba posádky. Při nouzovém přistávání bez motorů a elektroniky stroj po tvrdém dosednutí sjel z přistávací dráhy, narazil do oplocení a rozlomil se. Dva lidé zahynuli a přes 80 jich utrpělo zranění.

„Když vypadly motory, nechali jsme klapky skloněné na 28 stupňů. Tato hodnota je sice méně výhodná při přistávání, ale zase jsme dokázali udržet rychlost okolo 400 km/h. Jen díky tomu letadlo nešlo do vývrtky a dál plachtilo,“ popsal pilot klíčové chvíle před přistáním.

Šamalov na staré sovětské tupolevy nedá dopustit. „Tu-154 je velmi spolehlivé letadlo,“ řekl. „V podstatě jsme s ním přistáli ručně. S airbusem by to nešlo. Mám jen rozseknuté obočí, ale nemám ani otřes mozku. Jakmile se dám do pořádku, chystám se zase sednout za knipl.“