Policii totiž ukázali i další čtyři již hotové úseky, z nichž ukradli štěrkové základy a nahradili je zeminou z hornických hald. Geolog, kterého policisté přizvali, následně označil několik dalších míst, v jejichž základech patrně též chybí štěrk.

Prokuratura proto rozhodla o vyhloubení kontrolních vrtů ve všech podezřelých úsecích již hotové autostrády. "Pokud se potvrdí, že v základech štěrk skutečně chybí, stavbaři je budou muset znovu rozkopat a ukradený kámen doplnit," uvedl v sobotním vydání listu Gazeta Wyborcza prokurátor Artut Ott.

Zatím není jasné, kdo po zadržených šéfech a pracovnících firmy, která štěrk na stavbu dodávala a zároveň kradla, převezme stavební práce. Škody policie vyčíslila na několik miliónů zlotých.

Na inkriminovaném 20kilometrovém úseku tříproudové dálnice A1 byla již proinvestována zhruba miliarda zlotých (6,3 miliardy korun).