V Rakousku před Tauernským tunelem, kde se dálnice A10 zužuje do dvou jízdních pruhů, se v sobotu začala zácpa tvořit již od dvou hodin v noci a v šest hodin ráno byla podle autoklubu ÖAMTC fronta vozidel čekajících na průjezd před jižním portálem dlouhá 20 kilometrů. Správa tunelu zavedla blokové odbavování, kdy po určitou dobu využívají oba jízdní pruhy tunelu vozidla jen v jednom směru, problémy tím ale vzhledem k mimořádné intenzitě provozu vyřešeny nebyly.

Jde nicméně o významné bezpečnostní opatření oproti situaci, kdy se v tunelu dlouhém několik kilometrů potkávají protijedoucí vozidla. Znovu to prokázala páteční nehoda, která tuto dopravní tepnu na téměř dvě hodiny zcela ucpala.

Dopravu komplikuje i počasí

V jižním Německu jsou hlášeny několikakilometrové zácpy z dálnice A8 spojující Mnichov se Salcburkem a na dálnici A7 mezi Füssenem a Ulmem. Na severovýchodě země zůstávají po pátečních přívalových deštích neprůjezdné některé silnice v Dolním Sasku a Severním Porýní-Vestfálsku zaplavené vodou, bahnem a kamením. Meteorologové varují před dalšími intenzivními srážkami během víkendu.

V Nizozemsku jsou po nehodách hlášeny zácpy na objízdných trasách nahrazujících kvůli opravám uzavřené dálnice kolem Rotterdamu a Utrechtu.

Zácpy si pohrávají s nervy řidičů, kteří někdy překvapí nevypočitatelným krizovým jednáním, jak ukázal případ 23letého Nizozemce. Ten v pátek "vyřešil" frontu před tunelem tím, že na dálnici otočil a jel téměř dva kilometry v protisměru k nejbližšímu výjezdu. Policejní hlídka jej zadržela a nechala uklidnit v cele; navíc musel zaplatit kauci 800 eur (asi 20 000 Kč) pro právní řešení svého případu.