Sugestivní reportáž zmátla mnohé diváky, kteří ji brali jako realitu. I některá ruská média na chvíli zprávě uvěřila. [celá zpráva]

Moskva chtěla, aby se ke gruzínskému televiznímu pořadu vyslovily evropské instituce a celé mezinárodní společenství.

Podle velvyslance USA v Gruzii Johna Basse byla reportáž nezodpovědná a vzdálená normám profesionální žurnalistiky.

Ke kritice kanálu Imedi nakonec přistoupil i prezident Saakašvili, jehož opozice obviňuje, že reportáži dal zelenou, aby si zvýšil vlastní popularitu. "Reportáž pozbývala smyslu a dokonce byla pro naši společnost škodlivá. Každý televizní kanál je svobodný, aby vysílal své vlastní mínění, dokonce i kdyby bylo provokativní, ale celé to musí být s přísným respektováním stanovených norem," uvedl dnes v prohlášení Saakašviliho úřad.

Generální ředitel televizní společnosti Imedi Georgij Arveladze se v pondělí za odvysílání pořadu znovu omluvil, avšak odmítl odstoupit nebo potrestat tvůrce pořadu. Označení, že jde o popis "možného vývoje situace", které televize vysílala krátce před uvedením pořadu i po jeho skončení, označil za dostatečné.

Podle ředitele Ruského ústavu pro strategická studia Leonida Rešetnikova se Saakašvili snaží "zachránit svůj režim za jakoukoli cenu". Důvěra gruzínského národa v prezidenta podle Rešetnikova upadá, opozice tlačí na normalizaci vztahů s Moskvou a Saakašvilimu nezbývá, než vsadit na kartu hrozby ruskou agresí.

Ruské tiskové agentury oznámily, že podle jejich zjištění je majitelem televizní stanice Imedi bývalý šéf Saakašviliho prezidentského aparátu.