Podle listu GM chce zablokovat prodej, aby se technologie Opelu nedostaly do rukou Ruska, kde by v příštích letech mohla vzniknout nová konkurence. Německo podporuje prodej Opelu kanadskému výrobci autodílů Magna, za nímž stojí ruská banka Sberbank. Druhým zájemcem, kterého GM upřednostňoval, je mezinárodní investiční skupina RHJ International. [celá zpráva]

Šéf evropské divize GM Carl-Peter Forster tento týden podle listu Die Welt uvedl, že v boji o Opel s největší pravděpodobností zvítězí Magna. Nevyloučil však ani možnost, že jednání zkolabují a Opel zůstane pod křídly GM. V takovém případě by divize zůstala v jejím stoprocentním vlastnictví. [celá zpráva]

Zástupci zaměstnanců Opelu však hrozí, že pokud GM zůstane jediným majitelem podniku, nepřistoupí na mzdové ústupky.

Opel má nyní v Evropě kolem 55 000 pracovníků. Ve svých čtyřech německých závodech zaměstnává zhruba 25 000 lidí, automobily ale vyrábí také v Belgii, Polsku, Portugalsku a Británii.