Airbus uvažuje o poskytnutí částky mezi 12 až 20 milióny eur, která má pomoci zajistit třetí pátrací akci, podle mluvčího firmy Stefana Schaffratha je ale příliš brzy vyčíslit konkrétní náklady.

"Jsme připraveni se výrazně podílet, ať jsou náklady jakékoli,“ řekl Schaffrath CNN.

Společnost chce nalézt co nejvíce trosek zříceného letounu, aby zjistila příčinu tragického pádu. „Naší prioritou je zvýšení bezpečnosti letecké dopravy,“ řekl mluvčí. „Celé letecké odvětví se z této havárie může poučit,“ dodal.

Brazilský ministr obrany Nelson Jobim (vlevo) hovoří se členem svého týmu před diagramem zobrazujícím pád letadla Air France.

Brazilský ministr obrany Nelson Jobim (vlevo) hovoří se členem svého týmu před diagramem zobrazujícím pád letadla Air France.

FOTO: ČTK/AP

Ve čtvrtek začala v Atlantiku druhá vlna pátracích akcí, na kterých se podílí Airbus společně s Air France a týmem francouzských vyšetřovatelů. Naděje na nalezení dalších zbytků stroje se však snižují, protože už před několika týdny přestaly vysílat lokátory černých skříněk.

Airbus na letu AF447 se zřítil 1. června do moře na trase s brazilského Ria de Janeira do Paříže. Z 228 obětí se podařilo nalézt ostatky pouze 51 pasažérů.

Vyměňte rychlostní senzory, nabádá Airbus aerolinky

Společnost Airbus v pátek zároveň vyzvala aerolinky, aby své letouny A330 a A340 vybavily americkými rychlostními senzory Goodrich, které jsou podle ní spolehlivější než zařízení evropské výroby.

Doporučení se týká zhruba 200 strojů ve službách různých leteckých společností včetně Air France. Ty stále používají senzory vyrobené francouzskou firmou Thales. Po neštěstí letu AF447 byly senzory, tzv. Pitotovy trubice, důkladně zkoumány. Přestože přesná příčina pádu letadla nebyla ještě objasněna, podle vyšetřování v tragédii sehrály určitou roli právě tyto součásti.