Letoun se zřítil v centrálním Atlantiku před více než třemi týdny a při nehodě zahynulo všech 228 lidí na palubě.

Velitelství brazilského vojenského námořnictva oznámilo, že obdrželo prohlášení dakarského Střediska pro koordinaci záchranných operací (CCS), které sděluje, že zastavuje pátrání ve své zóně vzdálené asi dva tisíce kilometrů od místa předpokládané nehody spoje AF 447. Středisko sice provozuje Senegal, Francie ale poskytla pro pátrání svá letadla pocházející z tamější francouzské základny.

V pátrání pokračuje ale dál francouzské vojenské námořnictvo - jaderná ponorka a několik dalších plavidel se soustřeďují na hledání černých skříněk Airbusu A330, které se zatím přes veškeré úsilí nepodařilo lokalizovat. Jak v úterý řekla novinářům nejmenovaná představitelka pátracího týmu, francouzské námořnictvo sice zachytilo určité zvuky, nejde však o signály návěstidel černých skříněk.

Nulová viditelnost a skalnaté dno

Po nich se pátrá v hloubce 5000 metrů, tedy s nulovou viditelností, na rozeklaném skalnatém dně, což hledání komplikuje. Bateriím návěstidel zajišťujících signál dojde podle odborníků energie patrně do týdne. Francouzský úřad pro vyšetřování leteckých nehod BEA ubezpečilo, že operace bude i tak pokračovat dál.

Pátrání pokračuje v okruhu asi 70 kilometrů od místa posledního pozičního hlášení letadla, to znamená asi 850 kilometrů severovýchodně od brazilského souostroví Fernando de Noronha. 

V uplynulých týdnech bylo nalezeno 50 obětí, z nichž se 11 podařilo identifikovat, a stovky úlomků letounu Airbus A330 společnosti Air France z linky Rio de Janeiro - Paříž. Po černých skříňkách stroje však dosud nebyla stopa. K jejich nalezení byla nasazena francouzská atomová ponorka Emeraude v doprovodu křižníků a dvě vlečná pátrací zařízení zapůjčená Spojenými státy.


Takzvané černé skříňky obsahují záznamy technických a hlasových údajů z posledních chvil letadla. Není ale zatím jisté, zda zařízení vysílající akustické signály pro nalezení skříněk je s nimi skutečně dosud spojeno. Nelze totiž vyloučit, že se zvukové zařízení při rozpadu letadla ve vzduchu nebo nárazu na hladinu od černých skříněk odtrhlo.