Hlavní obsah

Dopravě v Budapešti mají ulevit umělé zácpy

Právo, Ivan Vilček (Budapešť)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Budapešť

Vedení maďarského hlavního města chce v letních měsících originálním způsobem otestovat nervový systém řidičů. Uzavřením jízdních pruhů na hlavních dopravních tepnách metropole chtějí vyvolat umělé dopravní zácpy. Podle serveru origo.hu to je součástí plánu na postupné snížení dopravního zatížení města.

Článek

Při vjezdech do Budapešti by měl být uzavřen vždy jeden pruh a vznikající chaos už při vjezdu do města by měl přimět řidiče, aby využívali městskou hromadná dopravu nebo kola. "Od tohoto kroku si slibujeme přijatelnější život v centru Budapešti," cituje server studii vypracovanou pro vedení města.

Umělé omezení dopravy se údajně dá očekávat v období od 4. července do 2. srpna 2009. Uzavřeny by byly také části hlavních ulic v centru města, což by podle předběžné koncepce mělo přispět k většímu komfortu života v centru. "Uzavřením pruhů bychom získali nová parkovací místa," píše se v koncepci.

Řidičům se to nelíbí

Ve zmíněném období by častěji jezdila hromadná doprava, především metro. Řidiči vidí tuto iniciativu skepticky. "Už dnes se nedá po Budapešti jezdit. Když uzavřou jízdní pruhy, vznikne totální chaos a několik řidičů dostane infarkt. Možná to je cílem, aby jim nemuseli vyplatit důchod," neztrácí humor řidič taxi János Huszti.

"Jsem pro to, aby z centra zmizely automobily a aby zde fungovala kvalitní hromadná doprava. Určitě by to bylo lepší než současná dopravní situace, která je už opravdu neúnosná," říká András Kiss.

Většina obyvatel Budapešti však nevěří, že taková omezení mohou přinutit řidiče, aby používali hromadnou dopravu. "Řidiči budou v uměle vytvořených dopravních zácpách ještě agresivnější a bude docházet k častějším kolizím," domnívá se Andrea Ruttkayová.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám