"Zmáčkl špatně vypínač a přehřál turbo,“ uvedl odvolaný inženýr letectva RAF Joe Watt a dodal: "Motor se pokusil nastartovat poté, co jej zastavil.“

Watt potvrdil, že tohoto omylu se princ dopustil během 12týdenního kurzu na základně Linton-on-Ouse u Yorku. Williama však omlouval: "Nebyl jediný. Měli jsme dva nebo tři takové případy. Stalo se to i lepším pilotům.“

Podle něj byl příčinou nehody fakt, že v kabině byli dva piloti. "Když si jeden myslí, že je motor vypnutý, ale druhý ne, a ten druhý zmáčkne tlačítko, tak motor zase zapne.“

Přehmat neměl velké následky. Teplota výstupních plynů sice stoupla nad povolenou hodnotu 650 stupňů Celsia, ale jen o padesát stupňů. Letectvo po kontrole oznámilo, že stroj nebyl poškozen. Potvrdil to i Buckinghamský palác: “Můžeme potvrdit, že žádné letadlo nebylo poškozeno během výcviku prince Williama.“