Barrot varoval před negativními následky, jaké může mít veřejné poskytování osobních údajů a fotografií na síti. Komunikační portály začali totiž využívat i zaměstnavatelé, kteří si tak snadno zjistí více o svých pracovnících, či firmy, které tak snadno získávají databáze pro reklamní účely.

„Mladí lidé odhalují svůj každodenní život v přímém přenosu, aniž by si uvědomovali rizika, která to pro jejich nynější i budoucí soukromí přináší,“ uvedl Barrot. Dalším problémem je podle komisaře nastavení věkové hranice pro účastníky portálů. Stránky často navštěvují děti zaštítěné dospělými.

Komise své varování založila na výsledcích studie z konce loňského roku. Podle ní si je pouhá třetina účastníků komunikačních fór ve věku mezi 15 a 24 lety vědoma svých práv v souvislosti s nakládáním osobních údajů.

Facebook:

Tento již celosvětový fenomén vznikl před pěti lety. Vymyslel jej student harvardské univerzity Mark Zuckerberg. Obliba původně vysokoškolského webu se rychle rozšířila a nyní jej využívá více než 140 miliónů lidí.

Facebook funguje na principu registrace a vytvoření si vlastního profilu. Ten si následně mohou většinou prohlédnout pouze ti uživatelé, které dotyčný označí jako „přátele“. Zároveň se každému zobrazuje nabídka lidí, které by mohl znát. Okruh „kamarádů“ se tak neustále rozšiřuje. S rostoucím počtem uživatelů roste i ztráta soukromí. Je ale možné nastavit profil tak, aby byl dostupný všem.

Facebook je populární díky pohodlnému vkládání fotografií, které si mohou vybraní kamarádi prohlédnout. Stačí ale, aby například někdo z vašich blízkých okomentoval snímek z vaší narozeninové oslavy a fotku a komentář uvidí i lidé, které sice neznáte, ale patří do okruhu známých vašich přátel. Na stejném principu fungují i diskuze a vzkazy vkládané na Facebook.