Vyhodnocení vzorků při analýze DNA je snadné, jestliže jde o srovnání mezi obětí a jejím blízkým příbuzným, například bratrem nebo otcem. Když však pro porovnání slouží vzorek vzdálenějšího příbuzného, je situace mnohem složitější, řekl ministr.

„Jestli zůstanou některá těla neidentifikovaná? Nemohu v této chvíli říci, ale ta možnost existuje,“ dodal Rubalcaba v rozhovoru pro rozhlasovou stanici Cadena Ser. Určení totožnosti bude obzvlášť složité například u jednoho dítěte, o němž se ví, že bylo adoptováno.

Právě ve Španělsku je identifikace obětí velmi citlivou záležitostí s ohledem na případ před pěti lety, kdy úřady zaměnily ostatky mrtvých a vydaly rodinám k pohřbení nesprávná těla. Šlo o 62 vojáků mírových sil, kteří zahynuli při zřícení vojenského letadla.

Tragédie z minulé středy se odehrála bezprostředně po startu, při němž stroj typu MD-82 při nezdařeném pokusu o vzlet přejel startovací dráhu na letišti Barajas, rozlomil se a vzňal. Příčinu katastrofy se dosud nepodařilo jednoznačně stanovit. Úřady nevylučují, že ji zavinila technická závada způsobená nedostatečnou údržbou. Společnost Spanair, které letadlo patřilo, se potýká s vážnými finančními problémy.

Tragédie letadel typové řady MD-80:
srpen 1987 - stroj MD-82 americké společnosti Northwest Airlines se zřítil krátce po startu v Detroitu na silnici. Zahynulo 156 lidí.
leden 2000 - letadlo MD-83 společnosti Alaska Airlines spadlo u kalifornského pobřeží do Tichého oceánu. 88 obětí.
srpen 2005 - ve Venezuele havaroval stroj MD-82 cestou na Martinik, o život přišlo 160 lidí.
září 2007 - letadlo MD-82 vyjelo z přistávací dráhy v thajském Phúketu, 89 mrtvých.
srpen 2008 - stroj MD-82 havaroval při startu z madridského letiště, tragédii nepřežilo 154 lidí.
(zdroj: Focus)