Cédéčko s informacemi o jméně, datu narození, adrese, čísle bankovního účtu a čísle telefonu 17 tisíc osob se dostalo do rukou pracovníků centra na ochranu spotřebitelů ve spolkové zemi Šlesvicko-Holštýnsko. Podle německých médií byla tato data nabízena firmou z města Viersenu, která je mimo jiné údajně prodala i jednomu callcentru ve Šlesvicku-Holštýnsku.

Případ nyní vyšetřuje státní zastupitelství v Mönchengladbachu, které se k celé kauze nechtělo prozatím vyjadřovat.

Podle sdružení na ochranu spotřebitelů se v Německu množí stížnosti na telefonáty z callcenter, které nabízejí k prodeji zboží a služby. Jde o takzvané cold calls, tedy nevyžádané telefonáty, při nichž se často nabízí účast v hazardních hrách. Firmy pak údaje o svých zákaznících zakládají do seznamů, kam zapisují iniciály volaných, včetně bankovního spojení.

Osobní údaje jsou podle expertů na černém trhu velmi ceněné. Firmy tak mohou oslovovat telefonicky zákazníky a přemlouvat je k uzavření smluv, či dokonce zcela nezákonně odepisovat finanční prostředky z jejich účtů. Jde většinou o malé sumy, kvůli kterým se postižení obvykle neobrátí na příslušné úřady.