Ředitel Jeff Gedmin situaci přirovnal k období studené války, kdy vysílání stanice rušily komunistické země. "Kdyby v zemích, kde pracujeme a vysíláme, existovaly svobodné a nezávislé sdělovací prostředky, neměli bychom důvod existovat. Bělorusové i Íránci považují svobodné informace za kyslík občanské společnosti. Udělají cokoli, aby nás odřízli, ať to bude rušením nebo kybernetickými útoky."

Potíže připojit se ke stránce rozhlasové stanice měli kromě Bělorusů, kde nadále přetrvávají, také uživatelé v Kosovu a Ázerbájdžánu, uživatelé perské, baškirské, tatarské, ruské a tádžické verze. Šéf technického oddělení Luke Springer řekl, že útočníci použili metodu odepření užití služby (denial-of-service, DOS), při níž jsou webové stránky zaplaveny požadavky na připojení, takže se k nim nikdo jiný než útočníci nedostanou. Stanice už podobné pokusy zažila v minulosti, ale tento byl co do rozsahu vůbec největší. Každou vteřinu byly její stránky zasaženy 50 000 pirátskými pokusy o připojení.

Šéf běloruské redakce Alexander Lukašuk začal dostávat e-maily nespokojených uživatelů v sobotu dopoledne, dvě hodiny poté, co hackeři útok spustili. Útok byl proveden v den 22. výročí černobylské jaderné katastrofy a podle Lukašuka se mnoho uživatelů internetové služby RFE/RL snažilo získat živě informace o shromáždění, které k tomuto výročí svolala opozice. Sešlo se na něm několik tisíc lidí a připomínali mimo jiné případy obětí, které dodnes nebyly odškodněny.