Podle mluvčího maďarského ministerstva obrany Istvána Bocskaie k havárii došlo před 16:00 při pokusu o přistání na místním vojenském letišti. "Pilot byl převezen do nemocnice na pozorování," dodal.

Očitý svědek agentuře MTI tvrdil, že jeden z motorů stíhačky se ve vzduchu vzňal, pilot se katapultoval a stroj se vzápětí rozpadl na dvě půlky. Obě části dopadly od sebe ve vzdálenosti 20 metrů.

Letecký odborník László Kövér tvrdí, že pilot pravděpodobně nacvičoval tzv. opětovný start. "Při nácviku se letadlo opakovaně přibližuje k přistávací dráze a opětovně vzlétne," uvedl Kövér.

Maďarsko si pronajalo švédské Gripeny, ale jeho letectvo používá také ruské stroje MiG-29.


:. Kliknutím na mapu ji zvětšíte do původní velikosti.

Podobná havárie MiGu-29 se stala asi kilometr od Kecskemétu v květnu 2005. Také při ní se pilot stačil katapultovat. Havárie tehdy snížila počet strojů ve výbavě maďarské armády na 26, nyní tak přišlo maďarské letectvo o další stroj.

Poslední tragická havárie MiGu-29 se v Maďarsku udála v červenci 1998.