"Sedíme a přemýšlíme, co s tím,“ řekl v Kourou šéf projektu ATV John Ellwood. "Máme celých deset dnů, pak musíme začít zkoušet řešení,“ upřesnil. Technici ESA do té doby budou ve středisku Les Mureaux u Paříže na přesné maketě ATV hledat závadu a možnosti jejího odstranění.

Elektronický systém kontroly hnacího ústrojí (PDE) zaznamenal po dosažení základní oběžné dráhy změny tlaků v palivovém potrubí, proto přepnul na náhradní systém, ale vzápětí se vypnul i ten. Podle expertů jde s největší pravděpodobností o chybu elektroniky, ne samotného potrubního systému. Příčinou mohly být otřesy zařízení při startu na posílené nosné raketě Arianne 5.

"Udržování polohy a orientace v prostoru funguje normálně,“ ujistil šéf projektu ATV Nicolas Chamussy. Rovněž přibližovací systém, antény včetně GPS a sluneční kolektory na lodi podle něj pracují bezvadně, takže misi žádné změny nehrozí. ATV je totiž konstruována tak, že může splnit své poslání i se třemi motory.

Loď Jules Verne se k ISS má připojit až 3. dubna po ukončení mise amerického raketoplánu Endeavour. Do té doby testuje jednotlivé systémy.

Co je ATV
ATV je desetimetrový válec o průměru čtyři a půl metru s kapacitou nákladu až osm tun v hermeticky uzavřené kabině. Ze Země startuje na evropské raketě Arianne 5 a po odpoutání se již pohybuje díky vlastnímu motoru. Unikátní navigační systém loď automaticky navede na dráhu blízkou ISS asi 400 km nad Zemí.
Ze vzdálenosti asi 30km začne pracovat automatické přibližovací zařízení, které ATV navede na ruský spojovací uzel ISS. Poté se otevřou dveře a astronauti ze stanice mohou bez skafandrů přejít dovnitř, aby vyložili zásoby.