Hlavní obsah

Boeingu nad Londýnem vypověděly motory

– LONDÝN
Novinky, CNN, BBC, rei

Britští letečtí odborníci vyšetřující příčinu čtvrteční havárie Boeingu 777 na londýnském letišti Heathrow v pátek potvrdili, že stroji asi šest kilometrů před letištěm vypověděly motory poté, co se pilot snažil zvýšit jejich výkon. Stroj v důsledku toho ztrácel rychlost i výšku. Přesto se pilotu podařilo dosednout s ním na ranvej, za což ho na páteční tiskové konferenci pochválil kapitán.

Foto: Toby Melville, Reuters

Havarovaný boeing

Článek

„Jsem hrdý na celý můj tým a zejména prvního pilota, odvedl mimořádnou práci,“ řekl Peter Burkill. Boeing British Airways z Číny se chystal na přistání v britské metropoli. Pilot chtěl zvýšit výkon motorů, které ale na pokyny nereagovaly. Stroj v důsledku toho ztrácel rychlost i výšku.

Nakonec prudce dosedl „na břicho“ do areálu letiště a doklouzal se k jižní ranveji Heathrow. Měl poškozenou pravou i levou část křídla, levý motor i podvozek, od něhož odpadla kola. Sedmnáct lidí bylo lehce zraněno.

Letištní dispečink zrušil 53 letů. Letadlo zůstávalo v pátek na místě přistání. Zkoumají ho britští experti, k nimž se přidají američtí odborníci i zaměstnanci Boeingu.

Podle expertů se stává jen vzácně, že vypoví oba motory během pár sekund. „Mohlo by to souviset s vypínáním přívodu paliva,“ řekl CNN kapitán ve výslužbě Mike Giles.

Boeing 777 Boeing 777 je dvoumotorový dopravní letoun určený především pro dálkové lety. Kromě verzí pro přepravu cestujících se vyrábí i jako nákladní. Podle typu a verze přepraví od 301 do 365 a v úsporné verzi až 550 cestujících na vzdálenost 9500 až 17500 kilometrů ,. Verze 777-200 LR představuje dopravní letadlo s nejdelším doletem na světě, při rekordním letu z Hongkongu do Londýna uletělo 10. listopadu 2005 21 601kilometr. Dlouhé trasy může stroj léta bez mezipřistání, protože využívá moderních motorů s nižší spotřebou paliva, kterou dále snižuje vhodnější tvar trupu, křídla a využití kompozitů v konstrukci, které snižují hmotnost stroje. Vývoj Boeingu 777 byl zahájen v roce 1990. V červnu 1995 byly do provozu uvedeny první stroje verze 777-200. O tři roky později byla zařazena do provozu verze 777-300 s delším trupem a větší přepravní kapacitou Od roku 2000 byly vyvíjeny verze delším doletem označované ER (Extended range) a LR (Long Range)- Verze 777-200 LR byla dodávána od roku 2005. Stroj byl jako první dopravní letadlo navržen pouze pomoci počítačových programů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám