Podle údajů ministerstva pro mimořádné události se potopily čtyři lodě - tři přepravující síru a jedna železný šrot. Dalších šest plavidel bylo vrženo na mělčinu a některá z nich jsou vážně poškozena. Další neovladatelnou loď unesl proud.

Velmi vážně byly poškozeny dva tankery, z nichž uniklo 1300 tun mazutu. Komise pro likvidaci katastrof Krasnodarského kraje informovala, že bylo znečištěno dvanáct kilometrů pobřeží.  "Znečištěné pobřeží má černou barvu a výrazný pach ropných produktů. Střední šířka znečištění činí dva metry, víme o úmrtích ptáků, kteří ve skvrnách uvízli," popsali krasnodarští odborníci situaci.

Mazut unikl z lodě Volganěft139. Podle úřadů potrvá roky "než se podaří odstranit následky ekologické katastrofy. "Záchranné operace i monitorování mořského životního prostředí je velmi komplikované kvůli špatným povětrnostním podmínkám," citovala agentura RIA Novosti z tiskové zprávy ministerstva pro mimořádné situace.

V oblasti přitom očekávají další bouři. Na pobřeží se snaží likvidovat mazutové skvrny následky katastrofy  několik stovek lidí, včetně vojenských odborníků či hasičů. K dispozici mají také specializované plavidlo.

Podle prokurátora Maxima Stěpaněnka byla loď Volganěft-139 postavena ještě v dobách Sovětského svazu a byla určena pro přepravu ropy po řekách a ne po moři. Nemohla vzdorovat bouři. Třináct členů posádky tankeru se podařilo zachránit.

Síra skončila na dně moře

V pondělí moře vyplavilo u Tuzly těla tří námořníků z potopené ruské nákladní lodě Nachičevan, která přepravovala 7150 tun technické síry. Dalších pět námořníků z Nachičevanu je nadále nezvěstných. Podle Alexeje Žukovina z Ministerstva pro mimořádné situace ale síra nepředstavuje nebezpečí pro životní prostředí, protože je uložena v kontejnerech a nemůže z nich uniknout.

Další oběti pocházejí z nákladní lodě převážející železný šrot, která se potopila u Sevastopolu. Dva námořníci z 16členné posádky se utopili jeden je nezvěstný.