Lidé musí nadále počítat s citelným zpožděním vlaků, nebo částečně i s jejich výpadky, hlásilo v pátek ráno berlínské Inforádio.

I v pátek tak muselo mnoho Němců zvolit cestu do práce autobusem nebo autem a kvůli zácpám na silnicích mnoho z nich přijelo pozdě. Celkově během stávky na svou trasu nevyjela zhruba polovina vlaků.

Odborový svaz německých strojvůdců GDL tvrdí, že podíl jejich členů na stávce byl velmi vysoký, konkrétní číslo však chce uvést později.

Nejhorší situace na Východě

Agitace, která začala ve čtvrtek ve dvě hodiny ráno, postihla hlavně obyvatele velkých německých měst při cestě do práce a zpět domů. Na provozu mezinárodních vlakových spojů mezi Českem a Německem se protest výrazně neprojevil.

Ve východoněmeckých spolkových zemích byla vlaková doprava "téměř ochromena", konstatovala společnost Deutsche Bahn (DB), která německé železnice provozuje.

Silně zasažena byla v dopravních špičkách stávkou velká města, například Berlín, Lipsko a Drážďany, ale také Hamburk, Mnichov a Frankfurt nad Mohanem. Na vlakových nádražích v Německu panoval relativní klid, nápor cestujících se však v aglomeracích přenesl na ostatní druhy městské dopravy a hlavně na silnice.

Hrozí další stávky

Němečtí strojvůdci stávkovali během uplynulých tří týdnů už třikrát, ale ve sporu o platové podmínky se věci nepohnuly, a tak GDL vyhrožuje dalšími stávkami příští týden. Až do příštího úterý však strojvůdci stávkovat nehodlají.

Deutsche Bahn stále trvá na svém návrhu doplnit tarifní smlouvu sjednanou s ostatními železničními odbory tak, aby šla na ruku strojvůdcům. Lépe by byly ohodnoceny přesčasy, jichž právě strojvůdci odpracují nejvíce. Jejich odbory však trvají na vlastní tarifní smlouvě.

Dopravy v Česku se stávka německých železničářů téměř nedotkla. Výraznou změnou oproti normálu bylo pouze zkrácení trasy mnichovského rychlíku, který ve čtvrtek vyjel směrem do Čech v 08:22 z Řezna, a nikoliv z Mnichova. V Řezně také končil rychlík v opačném směru, který vyjel v 09:00 z Prahy.