Počínaje středečním večerem je železniční doprava ve Francii silně omezena. Pojede jen asi pět procent rychlovlaků TGV, nebudou jezdit vlaky do Španělska a Itálie, ve směrech na Brusel a Kolín nad Rýnem jich pojede jen polovina, na lince Paříž-Londýn asi čtyři pětiny.

Ve čtvrtek nebude v Paříži skoro vůbec jezdit metro, žádný příměstský vlak RER nepojede mezi centrem města a letištěm Roissy/Charles de Gaulle. K protestům vyzvaly i odbory zaměstnanců letišť, rozsah případných potíží pro cestující zatím nelze odhadnout. Autobusová doprava v Paříži má fungovat jen z 15 procent. V některých dalších městech nebude městská doprava fungovat vůbec.

O reformu se již neúspěšně pokoušel Juppé

Odbory protestují proti vládnímu záměru zrušit preferenční penzijní systém pro některé kategorie státních zaměstnanců včetně železničářů, pracovníků metra nebo energetických společností EDF a GDF. Ti mohou nyní odejít do penze po odpracování 37,5 roku, zatímco ostatní až po 40 letech.

Sarkozy prohlašuje, že toto privilegium už nemá žádné oprávnění. Jeho záměr má podporu většiny veřejnosti, ale paradoxně nejnovější průzkumy ukázaly, že mírná nadpoloviční většina Francouzů považuje nynější protestní akce za oprávněné.

O zrušení penzijních privilegií se už v roce 1995 pokusila tehdejší vlády premiéra Alaina Juppého. Pod tlakem stávek a protestů se toho nakonec musila vzdát.